|
|
|
|
|
Szélessávú vezeték nélküli kapcsolat esetén (Mikrohullám) |
|
|
|
|
|
|
Az alábbiakban a hozzánk beérkező kérdések közül választottuk ki azokat, melyekkel Önök leggyakrabban fordulnak munkatársainkhoz. Reméljuk, az itt felsorolt válaszaink segítségére lesznek.
- Az időjárás befolyásolja-e a letöltési sebességet?
- Mennyire stabil a sávszélesség, ill. mi befolyásolja?
- Néha nem annyival megy a letöltés, mint a maximális sebesség?
- Mi az a bridge, power-over adapter, router?
- Ha megszakad a kapcsolatom mi a teendő?
- Lassúnak tűnik a kapcsolat. Miért?
- Be kell-e jelenteni a számítógép vagy hálózati kártya cserét?
Az időjárás és az elektormágneses viharok befolyásolják-e a letöltési sebességet?
Általában nem. A jól kiépített mikrohullámú kapcsolat kellő tartalékokkal rendelkezik az időjárási viszonyok kiküszöbölésére. Extrém nagy havazás, vagy igen sűrű köd kismértékben ronthat a kapcsolat minőségén, de ez a mindennapi használatban nagyon ritkán vehető észre. Az elektromágneses viharok érezhető változást nem okoznak, ráadásul elég ritkán és rövid ideig vannak jelen, a föld közelében alig kimutatható a hatásuk.
Mennyire stabil a kapcsolat, a sávszélesség, ill. mi befolyásolja?
A mikrohullám alapú Internet előfizetések, maximális le és feltöltési sebességei nem garantált értékek, éppúgy mint az ADSL kapcsolatoké, bár törekszünk arra, hogy a maximális sebességek a lehető lagnagyobb százalékban álljanak rendelkezésre. A kapcsolat stablitását szinte kizárólag a környezetünkben jelen lévő rádiofrekvenciális zajok nagysága határozza meg. A mikrohullámú kapcsolat kiépítését egy helyszíni műszaki bevizsgálás előzi meg, melynek eredménye alapján döntik el a telekommunikációs szakemberek, hogy a stabil mikrohullámú kapcsolat kiépíthető-e. Ennek ellenére ritkán, de előfordulhat az idő előrehaladtával, hogy a kapcsolat minősége megromlik, ilyenkor a hibabejelentés után a szakemberek kivizsgálják a hiba okát, és rövid időn belül elhárítják azt. Előfordulhat, hogy időközben az Ön háza és az adó közé egy magas épület épült, ami a vételt nagyban megnehezíti. Ilyenkor csak a vételi hely áthelyezése a megoldás.
Néha nem annyival megy a letöltés, mint a maximális sebesség?
Ennek számtalan oka lehet, de a leggyakrabban előforduló ok, az elérni kívánt szerver, vagy egy távoli csatlakozási pont túlterheltsége.
Mi az a bridge, power-over adapter, router?
A bridge (vagy 'beltéri berendezés') az az eszköz amely a mikrohullámú jeleket átalakítja az Ön számítógépe számára fogadható jelekké. A power-over adapter biztosítja a vevő egység számára a tápellátást a számítógépbe csatlakozó UTP vezetéken keresztül. Ez az az eszköz amivel a bridge áramtalaítása is megoldható. A router feladata összetett, elsősorban a családon/cégen belüli Internet megosztásért szokták alkalmazni, de igazán a tűzfal funkció ellátására érdemes beszerezni.
Ha megszakad a kapcsolatom mi a teendő?
A mikrohullámú kapcsolatokban előfordulhat rövid ideig tartó (néhány másodperc) kiesés, mely a kapcsolat megszakadásához vezet. Ilyenkor kis idő múlva meg kell ismételni a csatlakozást és minden folytatható onnan ahol abbamaradt. Amennyiben a csatlakozás sikertelen, meg kell győződni arról, hogy nem csúszott-e szét valahol egy csatlakozó, áram alatt van-e a bridge, esetleg nem tiltottuk-e le a hálózati kapcsolatot. Ha ezek a teljesen hétköznapi hibák kizárásra kerültek, és a kapcsolat továbbra sem aktív, nézzük meg a brigde kijelző lámpáit, (amennyiben lehetséges) és győződjünk meg róla, hogy minden a megszokott állapotban van-e. (1 piros és két zöld lámpa világít) Célszerű ilyenkor a bridget 1-2 percre áramtalanítani majd ezután megkísérelni a csatlakozást. Sok esetben a "hibák" kis idő múltán megszünnek ezért érdemes várni egy kicsit. Ha tartósan sem sikerül a kapcsolatot aktiválni, az ügyfélszolgálat telefonszámán be kell jelenteni a hibát, lehetőleg pontosan körülírva az itt említettek alapján. Amennyiben az Ön kapcsolata a hálózati kártya fizikai címével azonosított, akkor a hálózati kártya csere, router beépítése a hálózatba vagy a Windows újratelepítése problémát okozhat.
Lassúnak tűnik a kapcsolat, miért?
Abban az esetben, ha Ön elindított a háttérben egy letöltést (vagy többet is) esetleg fájlmegosztó fut a háttérben, akkor ezek a folyamatok oly mértékben lelassíthatják a böngészést és a levelek le és feltöltését, ami már zavarhatja a megszokott munkát. Sok esetben ezek a folyamatok annyira rejtve zajlanak, hogy Ön elsőre nem is látja, csak, ha részletesen végignézi a megnyitott alkalmazásokat. A több felhsználóval használt Windows XP etetében ez halmozottan előfordulhat, hiszen a család bármely tagja elindíthatott a saját profiljában egy letöltést, és egy felhasználóváltásos bejelentkezéskor ez a folyamat az Ön profiján nem látszik. Ilyenkor a nem kívánt le/feltöltéseket meg kell állítani. Előfordulhat az is, hogy kémprogramok (Spy) vagy vírusok lassítják nem csak a kapcsolatot, hanem magát a számítógépet is. Az érzet ilyenkor is az, hogy lassabba történnek a folyamatok mint eddig. Ezek a jelenségek megfelelő vírusvédelemmel és tűzfallal elkerülhetők. Ha már megtörtént a fertőzés, forduljon hozzánk bizalommal, tapasztalt szakembereink készséggel állnak rendelkezésére.
Be kell-e jelenteni a számítógép vagy hálózati kártya cserét?
Igen, feltétlen szükség van az új hálózati kártya fizikai címének a bejelentésére. Egy "command" ablakban (Start menü/Futtatás ablakban cmd parancs beírása után jelenik meg) az "ipconfig /all' parancsra kilistázódnak azok a fontos információk, melyre szükség van. Ebből Önnek a "Fizikai cím" sorban szereplő 12 karaterből álló szám és betűkombinációt kell ügyfélszolgálatunkra bejelentenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|